Teknede Dogum Gunu

Suhail ve Faiz Teksas Amerika’dan Türkiye’ye tatile gelen evli bir çift. Hem tatil hem de Faiz’in doğum gününü kutlamak için ülkemize geldiler. Önce Kapadokya’yı ardından da İstanbul’u gezdiler. “Teknede Dogum Gunu” yazısının devamını fotoğrafların altında bulabilirsiniz…

Suhail ile öncesinde iki günün de detaylı programını yaptık. İlk gün yaklaşık 6 saatlik bir İstanbul turu yapacaktık. İkinci gün ise gün batımında bot turu ve doğum günü kutlaması. Öncelikle şunu söylemeliyim, ikisi de harika insanlar. Hem nazik, hem düşünceli, hem bilgili, hem de eğlenceli tipler Dolayısı ile gün boyu bolca sohbet ettik ve güzel vakit geçirdik. Aslında tüm rota boyunca gerçekten gezdiler, ben de doğal fotoğraflarını çektim. Bu da benim en sevdiğim şey, bilenler bilir.

Çekim için öğleye doğru Sultanahmet meydanında buluştuk. Cami fonlarının ardından III. Ahmet Çeşmesini ziyaret ettik. Sonrasında Topkapı Sarayı’nı gezdik ki bunu her zaman yapamıyoruz. Çift günlük kıyafetleri ile geldikleri için özel çekim kategorisinde değerlendirilmiyor ve müze içinde çekim yapılabiliyor bu şekilde. Topkapı Sarayı Müzesi, Osmanlı İmparatorluğu’nun mirasına eşsiz bir pencere sunan kültürel ve tarihi bir hazine. Yaklaşık 400 yıl boyunca sultanlara ev sahipliği yapan saray eşsiz bir fona sahip fotoğrafçılar için. Ayrıca silahlar, mücevherler, kostümler, el yazmaları, seramikler ve daha fazlasını içeren geniş bir sanat eseri ve tarihi hazine koleksiyonuna sahip.

Ayasofya ve Süleymaniye Camii

Sonraki ziyaret noktamız ise Ayasofya Camii idi. Aslında burası altıncı yüzyılda bir Hıristiyan katedrali olarak inşa edilmiş, daha sonra Osmanlı İmparatorluğu döneminde camiye çevrilmiş. Ayasofya Camii’nin mimari önemi Bizans ve İslam unsurlarını harmanlayan benzersiz ve yenilikçi tasarımında yatmakta. Binanın devasa kubbesi, girift mozaikleri ve etkileyici iç dekorasyonu, onu inşaatçılarının mühendislik ve sanatsal becerilerinin bir kanıtı haline getiriyor.

Bir sonraki ziyaret noktamız ise Süleymaniye Camii idi. Buranın önemi mimari güzelliğinde ve Osmanlı İmparatorluğu’nun altın çağındaki gücünün ve etkisinin sembolik temsilinde yatmakta. Caminin karmaşık çini işleri, hat sanatı ve etkileyici kubbesi dahil olmak üzere çarpıcı iç ve dış süslemeleri onu İstanbul’a gelen ziyaretçiler için mutlaka görülmesi gereken bir yer haline getiriyor. Buradan sonraki durağımız Süleymaniye’deki Taht İstanbul oldu. Çift burada Osmanlı kostümleri giydi ve günü padişah ve sultan olarak tamamladılar.

Boğaz’da Doğum Günü

Ertesi gün akşamüstü çiftin kaldığı Çırağan Çırağan Palace Kempinski’de buluştuk. Ardından doğum günü partisi için kiraladığımız motor bota geçtik. Boğaz’da İstanbul manzaralı fotoğraflarımızı çektik. Akşam yemeğimizi de teknede yedik. Sonrasında hava karardığında maytaplarımızı ateşledik teknenin burnunda. Sonunda da Faiz için hazırladığımız doğum günü pastası geldi ve hep beraber “happy birthday” şarkısını söyledik tekne personeli ile birlikte. Otele döndüğümüzde herkes çok mutluydu gerçekten. Benim Faiz’e doğum günü hediyem ise sevgili dostum Saffet Emre Tonguç’un içinde benim de fotoğraflarımın bulunduğu “Istanbul” kitabı idi.

Sevgili Faiz ve Suhail ile halen görüşüyoruz ve bu hep böyle kalacak. Teksas’a gittiğimde mutlaka ziyaret edeceğim onları ve çocukları ile de tanışacağım. En kısa sürede görüşmek üzere güzel insanlar.

Çift için hazırladığım kısa film: