Hong Kong’lu Ciftin Kapadokya Dugun Cekimi

Kapadokya’da uzun zamandır fotoğraf çekiyorum ve her seferinde de yeni insanlar ile farklı fotoğraflar çekmeye çalışıyorum. Bu sefer de bu fırsatı Hong Kong’dan çekim için Türkiye’ye gelen harika bir çift ile yakaladım. Sevgili Cookie ve Tim düğün öncesi dış çekimlerini bana yaptırmak isteği ile ulaştılar. Kendileri ile yaklaşık 8 saat süren bir çekim paketi üzerinde anlaştık. “Hong Kong’lu Ciftin Kapadokya Dugun Cekimi” yazısının devamını fotoğrafların altında bulabilirsiniz…

Çekim günü buluşma saatimiz sabah 5:20 idi otellerinde. Balonlar sıcak hava ile şişirilirken de fotoğrafları olsun istiyorlardı. Hava durumu balon uçuşuna elverişli olduğu için çok mutluyduk. Balon kalkış alanına zamanında varıp beklemeye başladık. Hava hala karanlıktı. Gün doğmadan hemen önce, alacakaranlıkta balonlar şişirilirken çıkan alevin ışığı harika bir görüntü oluşturuyor. Bu süre en fazla 3-5 dakika sürüyor, dolayısıyla çok hızlı ve hatasız çekimler yapmak zorundasınız. Elbette yıllardır bu anlarda çekim yapmanın tecrübesi ile istediğimiz sonuçları alabildik.

Balonlar Havalanıyor

Daha sonra yerimizi biraz değiştirerek balonların havalanması sırasında bolca çekim yaptık. Aslında bu sefer, hem biraz riskli hem de daha önce yapmadığım iki yeni teknik denedim. Birincisi multiple exposure çekimler yapmak oldu. Yani tek fotoğrafta bir kaç tane ayrı fotoğrafı buluşturmak. Bunu çekim anında makine üzerinde yapıyorsunuz. Diğeri de uzun pozlama ile flash kullanıp, balonların hareketi ile desenler oluşturmak idi. Hem kısıtlı zaman olduğundan -çünkü balonlar havada 1 saat kalıyor- hem de sonucu riskli çekimler olduğundan oldukça heyecan verici oldu benim için. Bazılarının sonucu gerçekten de ilginc oldu. Elbette güvenli çekimler de yaptım bir taraftan.

İkinci durağımızız ise Aşk Vadisi idi. Hala balonlar havadaydı ve buradaki tepelerden birinde çekim için kullanacağımız klasik araba bizi bekliyordu. Bir taraftan da sosyal medyada kullanmaları için kısa film çekiyorduk. Bu sebeple araba ile ufak bir gezinti de yaptılar tepede. Ben de aracı drone ile takip ettim elbette. Buradan sonra planımızda olmayan bir rotaya yöneldik aslında. Tüm balonlar iniş yapmışlardı ancak uzaklarda 2-3 tane iki kişilik ufak eğitim balonları gözüküyordu. Kapadokya Üniversitesinin sıcak hava balonu pilotu yetiştirme programındaki öğrenciler eğitim uçuşu yapıyorlardı. Açak uçuş denemeleri yaptıkları için de neredeyse dokunma mesafesindeydiler. Özellikle sarı balon ile bir hayli çekim yaptık. Hem öğrenciler hem de eğitmenleri ile keyifli vakit geçirdik.

İkinci Bölüm

Bu balon takibi bizi Cavuşin’deki peri bacalarına getirmişti. Gelmişken burada biraz çekim yaptık elbette. Saat sabah 9’a doğru geliyordu. Artık kahvaltı molası vermenin zamanı gelmişti. Çifti kaldıkları Henna Hotel’e bıraktım ve yaklaşık 1 saatlik aradan sonra tekrar buluştuk. Sabahki beyaz gelinlik yerine siyah bir dantelli elbise giymişti Cookie. İlk olarak güneşin ideal açıda olduğu saatte Çavuşin tepesine çıktık. Güneş artık iyice yükseldiği saatlerde de mağara çekimlerimizi yaptık. Önce vadide gizlenmiş mağaramızı sonra da mağara kiliselerden birini ziyaret ettik.

Son durağımız Henna Hotel’in Osmanlı odası idi. Burası yapıldığı dönemden günümüze kadar korunmuş. Yaklaşık 400 yıllık bir Osmanlı Konağı otele dönüştürülmüş ve mevcut yapı aslına sadık kalınmış. Bu odaya da hiç dokunulmamış. Burada yaptığımız çekimlerden sonra çiftin getirdiği düğün tarihini gösteren yazılar ile gene otelin girişindeki sokakta hızlıca bir çekim yaptık, davetiyelerinde kullanmaları için.

Sevgili Cookie ve Tim, fotoğrafları teslim ettikten sonra bana şöyle bir mesaj gönderdiler. “Teşekkürler, fotoğraflara bayıldık. Bazı fotoğrafları arkadaşlar ve aileler ile paylaştık. Onlar da çok sevdiler. Kesinlikle Avrupa’da fotoğraf çektirmek isteyen herkese seni önereceğim”. Bu harika gün için sizlere çok teşekkür ediyorum. Mutluluklar diliyorum.