Kuzey Kıbrıs Düğün Çekimleri

Hiç unutmuyorum, Yıllar önce Ayşen, abisi Umut ve anneleri Fatoş teyze ile İstanbul’da buluşmamızı. Kıbrıs’taki freelance fotoğrafçıların tarihleri dolunca beni bulmuşlardı İstanbul Evlilik Hazırlıkları Fuarında. “Kıbrıs’a gelir misin?” diye sormuşlardı Ayşen ve Ali’nin düğün fotoğraflarının çekimi için. Ben de daha önce Kıbrıs’a yolu düşmemiş bir düğün fotoğrafçısı olarak bu teklife çok sevinmiştim. Benim için de değişiklik olacaktı. Kıbrıs’ta Gazimağusa‘da Salamis Otel’de olacaktı düğün. Uçak biletimi aldım ve düğün sabahı Ayşenlerin ailesinin evine geldim yardımcı fotoğrafçı arkadaşımla birlikte. Karşımda kalabalık bir aile vardı, amcalar, teyzeler, çocuklar, komşular. Sabah neşeli bir kahvaltı yaptık. Kendimizi gerçekten huzurlu ve mutlu bir ailenin içinde bulmuştuk. Bize arada “fotoğraf çekmeyi bırakın yorulmayın” diyorlardı, komşuları ziyaret ediyor, gerçekten keyifli bir vakit geçiriyorduk. Düğün sonuna kadar gerçekten iyi fotoğraflar çektik ve bir taraftan da hala unutmadığım keyifli bir gün geçirdik. Gün sonunda testi dansını, Kıbrıs oyun havalarını, pastişi, “napan gardaşı” öğrendik.

Kıbrıs’ta böyle güzel insanlar ile karşılaştığım için kendimi çok şanslı hissediyordum ve herkesin bu kadar iyi olamayacağını düşünüyordum Kıbrıs’ta ama yanılmışım. Bir sene sonra, gene ilk çiftimin arkadaşı olan Leman ve Metin’in düğününün ertesi günü tablo şu şekildeydi: Sabah çift otelde bizim yanımıza geldi ve illaki o günü beraber geçirmemizi istediler. “Arkadaşlar bu sizin ilk evli gününüz ve özel bir gün, yapmayın lütfen” desek de dinletemedik. Beraber aile ziyaretleri yaptık, yemek yedik, bolca geyik yaptık ve bizi havaalanına kadar uğurladılar. Havaalanında çiftle sarılıp vedalaşırken gözlerimiz dolu doluydu. Bu durumda garip bir şey vardı gerçekten. Kuzey Kıbrıs’ta daha sonradan çekim yaptığım tüm çiftler ile benzer ilişkiler yaşadım. Çok güzel dostluklar arkadaşlıklar kurdum. Kıbrıslı bir çok çiftimin Türkiye’de de fotoğraflarını çektim sonradan.

Kuzey Kıbrıs Düğün Çekimleri için Muhteşem Fonlar

Kıbrıs artık düğün fotoğrafçılığı anlamında ticari bir faaliyet olmaktan çıkmıştı benim için. Dostlarımın en mutlu günlerine katılıp o günün bir parçası olmak en büyük kazanç olmuştu. Ayrıca bu nefis adaya geldiğim her zaman çok keyifli vakit geçirir olmuştum. Hep aynı coğrafyada düğün fotoğrafçılığı yaparsanız, bir süre sonra tekrara girdiğinizi düşünmeye başlayabiliyorsunuz. Bunu çiftler fark etmiyor ama kendi iç dünyanızda bir sıkıntı söz konusu olabiliyor. Kıbrıs fotoğraf anlamında sunduğu görsellikleler sayesinde de beni heyecanlandırmaya devam ediyor. Bu açıdan da egzersiz yapma anlamında da nefis bir yer. Girne civarında Ballapais manastırı, İngilizlerin ağırlıklı olarak yaşadığı Karmi köyü, Alagadi Kayalıkları, Green Heights Park, plajlar, liman ve kale, Lefkoşa’da Büyük Han ve uçsuz bucaksız bozkırlar, Gazimağusa’da Salamis harabeleri, Tarihi sur içi, Karpaz sahilleri düğün fotoğrafçısı olarak beni hala çok heyecanlandıran yerlerden. Kıbrıslı dostlarımın isteğine göre nerelerde çekim yapacağımıza beraber karar veriyoruz. Hatta çoğu zaman çekimleri İstanbul’a ya da yurt dışına taşıyoruz.

Düğün fotoğrafçılığının yanı sıra Kıbrıs’ta yaptığımız düğün videoları da oldukça etkili sonuçlar veriyor. Kıbrıs düğünlerinin yüzü genelde batıya dönük ve görsel olarak çok güçlü bir yönü var. Harika giyinen nedimeler ve sağdıçlar, zevkli detaylar, güzel gelinler ve yakışıklı damatlar düğün klibi yapımında da işleri oldukça kolaylaştırıyor ve hayal gücümüzü zorluyor. Sıkıcı tebrik törenlerinden sonra gece eğlencede sınır tanımayan çiftler ve arkadaşları, havuza atılan damatlar, hatta denize atlayan çiftler düğün videolarına enerji veriyorlar.

Kıbrıs fotoğraf çekme keyfini bana doyasıya yaşattığı için ve bir çok dost kazandırdığı için benim vazgeçemediğim yerlerin başında geliyor. Artık neredeyse her ay Kıbrıs’ı ziyaret etmezsem içim rahat etmiyor.