Yunanistan Arachova Vaftiz Fotograflari

Sevgili Vassia ve Aris’in daha önce İstanbul’da Fener Rum Patrikhanesi düğünlerini ve ardından da Atina’daki düğün organizasyonlarını fotoğraflamıştım. Sonrasında iletişimimizi koparmadık ve çiftin bir kızları oldu: Dünyalar tatlısı Olivia! Beni ve Story Films Gökhan’ı vaftiz fotoğraf ve videolarını çekmemiz için bu sefer Yunanistan’a davet ettiler. Elbette koşa koşa gittik. “Yunanistan Arachova Vaftiz Fotograflari” yazısının devamını fotoğrafların altında bulabilirsiniz…

Aslında pek bilmediğimiz bir yerde olacaktı vaftiz. Atina’ya iki saat uzaklıktaki Arachova‘da. Burası bir dağ kasabası ve kışın Yunanistan’ın önemli kayak ve tatil merkezlerinden biri. Telefon konuşmamızda Vassia Arachova’yı çok güzel tanımlamıştı. “Yazın Mykanos’a tatile giden kesim, kışı da Archova’da geçiriler.”

Vaftizden önceki gün vardık Atina’ya ve havaalanından kiraladığımız aracımızla 2 saatte vardık Arachova’ya. Burası bin metre rakımlı, orta Yunanistan’da, taş evleri, dar sokakları ve nefis vadi manzarası ile gizli bir cennet. Restoranlar, cafeler, el sanat atölyeleri ve şık mağazaları ile dolu güzel bir ana caddeden sonra kalacağımız tarihi eve vardık. Gerçekten burası kafa dinlemek için harika bir yer.

Delfi Antik Şehri

Delfi Antik şehri de buraya oldukça yakın, yaklaşık 15 dakikada ulaşılıyor. Gelmişken burada da yarım gün geçirdik hatta gün batımını da burada seyrettik. Parnassus dağlarının güneybatı yakasında bulunan oldukça etkili bir antik dini merkez burası. Apollo ve Athena’ya ibadet edilen zamanın en kutsal yerlerinden biriymiş Delfi. Antik Yunan’da kehanetin merkezi olması sebebiyle oldukça büyük bir öneme sahip bir merkezmiş aynı zamanda.

Yaklaşık bir günlük gezi ve keşif turumuzdan sonra vaftiz için Arachova’daki Agios Georgios klisesinde buluştuk. Eski dostlar ile buluşmuş gibiydik aslında. Daha önceki İstanbul ve Atina düğünlerinden sonra artık ailenin bir parçası gibi hissediyorduk gerçekten. Burada biricik Olivia’nın vaftiz törenine tanıklık ettik ve fotoğrafladık. Olivia çok uslu ve mutlu bir bebek gerçekten. Hiç zorluk çıkarmadı ve gülücükler saçtı sürekli etrafa.

Vaftiz sonrası davetlilere ziyafet vermek de törenin önemli bir parçası. Bunun için de kiliseye bir kaç dakika yürüme mesafesindeki Kaplanis Taverna’ya geçtik. Burada da yemekler yenildi, şaraplar içildi, şarkılar söylendi, danslar edildi. Muhteşem bir aile içi ziyafeti oldu. Bu tavernan aslında dev ulu bir çınarın altında ve harika bir vadiye bakan manzaraya sahip. Biz de taverna önünde grup fotoğraf çekimleri yaptık bu manzaraya karşı. Son sirtakilerden sonra da akşam üzeri beşe doğru tüm aile ve davetliler ile vedalaştık.

Bunun son olmadığını biliyorum, umarım en kısa sürede tekrar görüşürüz sevgili Vassia, Aris, Olivia ve diğerleri! Sevgilerimle.