Turkiye Dis Cekim Turu Fotograflari

Karen ve Kelvin bana Hong Kong’dan ulaşan bir çift. Ufak çaplı bir Türkiye dış çekim turu talep ettiler Istanbul ve Kapadokya’yı içeren. Düğün öncesi çekimleri olacaktı aynı zamanda. Çekimler öncesinde uzun görüşmeler yapıp, hangi kıyafetleri nerede giyecekleri, hangi rotaları izleyeceğimiz nerelerde yemek yiyip eğleneceğimize kadar detaylandırdık. Üstelik bu çekimde de gene İtalya’dan Davide katılacaktı bana desteğe. Davide ile daha önce üç kere İtalya’da bir kere İzmir’de ve bir kere de Kıbrıs’ta çalışmıştım. iki ayrı düğün fotoğrafçılığı eğitimine de beraber katılmıştık. Bir kere de Çeşme’de buluşmuştuk. Yani Türkiye’de yaşayan bir çok arkadaşımdan daha fazla görüşür olduk Verona’da yaşayan Davide ile:)

Yazının devamını fotoğrafların altında bulabilirsiniz… Turkiye Dis Cekim Turu Fotograflari.

Pre Wedding Photo Shoot in Istanbul Turkey
turkiye dis cekim turu fotograflari
Pre Wedding Photo Shoot in Istanbul and Cappadocia Turkey
Turkiye Dis Cekim Turu Fotograflari

Karen ve Kelvin ile İstanbul çekimi için öğleden sonra Ayasofya Müzesi giriş kapısında buluştuk. Ayasofya 537 yılından 1453 Istanbul’un Osmanlı tarafından fethine kadar Bizans, Roma Katolik ve Yunan Ortadoks, klisesi olarak hizmet vermiş. Fatih sonrası da1932 yılına kadar cami olarak kullanılmış. 1935’den günümüze kadar da müze olarak ziyaret edilmekte.

Havada asılı gibi duran efsane kubbesi, yekpare dev mermer sütunları, eşsiz mozaikleri ile mimari bir şaheser. Burası 16 yüzyıla kadar Dünyanın en büyük ibadethanesi olarak varlığını sürdürüyor Şu anda da halen dünyanın en büyüklerinden ve büyüleyici bir atmosferi var. Aynı zamanda fotoğraf için de sıra dışı ışıklar çıkarıyor karşımıza. Hem müzeyi gezmek hem de çekim yapmak burada müthiş bir deneyim oldu doğrusu. Elbette kutsal bir mekanda olduğumuzun bilincinde etrafımızdakileri rahatsız etmeden sessiz bir şekilde gerçekleştirdik buradaki çekimi.

Ardından Karaköy’e ve Galata köprüsüne geçtik. Karen’in kımızı tulumuna bayıldım, adeta parıldıyordu İstanbul’un koyu fonlarında. Çekimimizin son durağı ise gün batımında Sultan Ahmet Camisi fonu oldu. Magmod flash ekipmanları kullanarak etrafı değil, sadece modeli aydınlatan bir teknikle bir gün batımı çekimi yaptık burada, Davide’nin de yardımıyla elbette. Benim en sevdiğim Sultanahmet fotoğraflarımdan biri bu odu.

Kapadokya

Karen ve Kelvin’le beraber çekim sonrası Kapadokya’ya geçtik, Nevşehir Havalanı üzerinden. Burada ilk gün, öğle saatlerinde başladık çekime Aşk Vadisi’nde. Özellikle Kelvin çok güler yüzlü ve ikisi de kahkaha dolu pozlar verdiler bizlere. Saat 13:00 e doğru güneş ve parçalı bulutlar ortaya çıktı. Benim en sevdiğim siyah beyaz fotoğraflarımdan birini çekme şansı yakaladım bu sayede. Çiftim 2 dev kayanın tam ortasında dans ederken çekilmiş bir yansıma fotoğrafı idi bu. Drone kullanmayı da ihmal etmedik aynı çekimde. Ardından gün batımını Göreme’nin hemen üstündeki bayraklı tepede yaptık. Gene sokak köpekleri eşlik etti bize, her zamanki gibi.

Kapadokya’daki ikinci günümüzün sabahında şanslıydık ve sıcak hava balonlarını gün doğumu ile birlikte karşımızda bulduk. Balon çekimi sırasında çiftin Hong Konk’tan çekim için getirdikleri yuvarlak küreyi de kullandım. Çok eğlenceli bir oyuncaktı doğrusu. Son kareleri de çiftin konakladığı Vista Cave Hotel’in terasında yaptık. Bu teras da Kapadokya’daki bir çok otelin terası gibi kilimlerle kaplı, otantik bir ortam. Bir de geleneksel Turk bakır kahvaltı masası ve dekorları ile birleşince özellikle Asyalı turistler için çok ilgi çekici bir fona dönüşüyor buralar.

Sevgili Karen ve Kelvin’e güzel arkadaşlıkları, uyumları ve modellikteki özverili işbirlikleri için çok teşekkür ediyorum. Davide gene her zamanki gibi harika destek verdi. Benim için çok keyif aldığım bir çekim turu oldu.