Sırbistan Belgrad Düğün Fotoğrafları

Türkiye’den Belgrad’a Motosikletle!

Sevgili arkadaşım Ozlem beni arayıp Belgrad’da evleneceğini ve fotoğraflarını çekmemi istediğinde tereddütsüz “evet” dedim. Hem daha önce görmediğim Belgrad‘ı keşfedecek hem de sevgili Ozlem’i ve daha sonradan tanıyacağım harika adam Ilkan’ı fotoğraflayacaktım.

Belgrad maceram biraz sorunlu başladı, havaalanı taksicisi benden yaklaşık 3 kat fazla para almış. Yerleştiğim otelde öğrendim bunu, ama bunun dışında geri kalan günlerde hiçbir sorun yaşamadım. Hem insanları hem doğası, tarihi, şehirciliği, hem yemekleri müthişti Belgrad’ın. Üstelik ekstra ucuzdu hayat burada.

Ozlem ve Ilkan ile bir gün önce buluşup kısa bir şehir turu yaptık, ertesi günkü programın üzerinden geçtik. Ilkan tam bir motosiklet meraklısı ve üstelik güvenli sürüş eğitmeni. Şimdi sıkı durun: Ilkan ve arkasında Ozlem İstanbul’dan Belgrad’a evlenmek için motosikletle geldiler! 2000 kilometre gidiş ve dönüş yol kat ettiler. Düğünleri de bu ruhu yansıtır nitelikte oldu.

Düğün Günü

Belgrad düğün fotoğrafları çekimimiz sabah otelde başladı. Hazırlığın olduğu Hotel Moskva‘nın altını sanırım biraz çizmek lazım. Otel 1908 yılında Rusların Belgrad’daki en önemli yatırımı ve 1968’den beri devlet koruması altında ve şehrin sembollerinden biri durumunda. Lobisi, koridorları, duvar resimleri, odaları ile tarih kokuyor. Hazırlık sonrası dış çekimimizde de bu otelin eşsiz fonlarını kullandık.

Ardından da Belgrad’ın en önemli sembolü olan kaleye yani Kalemegdan’a geçtik. Kale antik çağdan günümüze ulaşmış ve özellikle Roma ve Osmanlı izleri taşımakta. 1521 Yılında Osmanlı Sultanı Muhteşem Süleyman ve 250.000 askeri burayı zapt edip, tüm nüfusu şimdiki İstanbul Belgrad Ormanı civarına yerleştirip, burayı Türk sancağı yapmış. Ozlem ve Ilkan’ın dış çekiminin bir kısmını Tuna ve Sava nehirleri manzaralı bu çarpıcı mekânda gerçekleştirdik. Ardından ­da nikah merasimi için Belgrad Türk Büyükelçiliğine geçtik. Burada Ozlem ve Ilkan’ın nikah için Belgrad’a gelen arkadaşları, akrabaları ile buluştuk.

Tuna ve Sava’da Tekne Turu

Nikah sonrası bizi bir sürpriz bekliyordu, Tuna ve Sava’nın buluştuğu bu sularda şehir manzaralı bir tekne partisi. Gün batımını ve şehri bu harika nehirde irdelemek çok keyifliydi. Teknenin sahibi Vlada Kresojevic’in hikayesi de ilginç, bu nehir için tasarlanmış dizel motorlu küçük teknesi ile okyanus aşıp New York’a oradan Güney Amerika’ya kadar gezmiş, hatta ülkemize gelip Boğaz turu bile yapmış. Bunların fotoğraflarını gösterene kadar pek inanmadım doğrusu.

Nikah sonrası akşam yemeği ve eğlence için şehrin tarihi dokusu ve kafeleri ile ünlü Bohem mahallesi Skadarlija’ya geçtik. Burada 1864 yılından beri aynı yerde hizmet veren tarihi Tri Sesira Restoranına (üç şapka) geçtik. Yerel Sırp müzikleri ve tabi ilerleyen saatlerde Türkçeye dönen şarkılar ile harika bir gece geçirdik. Ne yazık ki ben ertesi gün başka bir çekim için İsviçre’ye geçmek zorunda kaldım, misafirlerin çoğu ise düşünceli çiftimizin hazırladığı program ile güzel bir şehir turu yaptılar.

Yılın en keyifli insanları ve çekimlerinden birini gerçekleştirdim sevgili Ozlem ve Ilkan sayesinde. Kendilerine birlikte sağlıklı, mutlu ve organik bir yaşam diliyorum!

sırbistan dugun foto belgrad gelin hazirlik belgrad dugun foto belgrade wedding photos moskva hotel dugun yurtdisi dugun foto yabanci dugunler belgrad meydanı dış cekim sırbistan belgrade turkish wedding kalemeydan balgrad sırp damat dugun sırp belgrad dugun fotografcisi belgrade wedding sırp dugun foto gelin damat belgrad serbia wedding belgrade wedding photo session sırbistan aşk gece yansımalar dugun gece cekimi sırp gece dugunu belgradebelgrade night wedding gece eglencesi sirbistan gelin agliyor yabancı dugun sirbistan dugunu